Pages

Saturday 30 March 2013

Peplum Top for Easter

Hello all !
Bonjour à tous !

Finally, a longer stretch of somewhat free time !  And as it is Easter, I decided to make myself a new top.  I had seen this larger turtleneck and I really liked the print and bright color.  (hot pink leopard !)
J'ai enfin un petit bout de temps plus ou moins libre !  Et comme c'est Pâques, j'ai pensé me faire un nouveau haut.  J'ai trouvé ce grand col roulé dont j'aimais beaucoup le motif et les couleurs vives. (léopard rose fuschia !)



I had seen this cute refashioned  peplum top with tutorial and decided to have a go at it.
J'avais vu ce joli haut reconstruit à frison et j'ai décidé d'essayer.

So I followed the instructions - made my peplum 7 inches in height, cut the sleeves out following the seam, cut a neck hole and pinned and sewed the sides to make it fit better.
J'ai suivi les instructions - j'ai fait mon frison est de 7 pouces de haut, j'ai coupé les manches selon la couture, coupé une encolure et rapetissé les côtés pour l'ajuster.

Here is the result:
Voici le résultat:


We can't really see the peplum well but it is there.  I tried it with a black pencil skirt and hair down:
On ne peut pas vraiment bien voir le frison mais il est là.  J'ai aussi essayé avec une jupe droite noire et mes cheveux non attachés.


I think it looks WAY better !  A peplum is SO feminine and easy to do.
Je crois que c'est beaucoup plus joli !  Un frison donne une allure tellement féminine et c'est si facile à faire.

I am really happy with this little ditty - and honestly, it took me less than 20 minutes !  Gee, I love refashioning !
Je suis très satisfaite de ce petit numéro - et honnêtement, ça m'a pris moins de 20 minutes !  J'adore la reconstruction de vêtements !

Peace !

Claudia

4 comments:

  1. Looks great, a huge improvement. Great Job.

    Ki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Ki. To think it took only 20 minutes - I think I'm going to go on a peplum rampage !!! Thanks for commenting :)

      Delete
  2. You did a great job! I just did a peplum myself - love trying new things!
    Www.thriftysew.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Colette :) Peplums are so fitiing for any shape. Yours looks really nice too. Isn't it fun to make garments your own ? And cheap too ! Thanks for commenting :)

      Delete